søndag 2. november 2014

Bare tilsett anledning - om hva ekte kjærlighet er // True love

NIBs utfordring denne måneden er i samarbeid med Diplom is og handler om å finne anledning til å kose seg litt ekstra. Jeg trenger ingen unnskyldning for å spise is annet enn at det er veldig godt, og som dere ser på bildet har jeg ingen trøbbel med å nyte den helt i mitt eget selskap. I utgangspunktet må jo denne utfordringen være perfekt for meg. Men siden jeg er laktoseintolerant finnes det ikke iskrem å få kjøpt når jeg skal kose meg. Lenge trodde jeg faktisk at jeg ikke kunne spise is mer i det hele tatt siden det finnes så få laktosefrie alternativer. Om sommerne har jeg bare spist saftis og sorbet, og jeg har prøvd å bære min sorg med tapperhet. Men så, da vi var på ferie i september hadde vi booket bord på en fin restaurant. Der hadde jeg gitt beskjed om at jeg er laktoseintolerant på forhånd, og nesten før jeg hadde rukket å sette meg ned hvisket servitøren at dersom jeg skulle få lyst til å bestille dessert etter middagen hadde de laget klar fire ulike smaker is til meg bare i tilfelle. Jeg tror både Lars, lillesøstern min (og resten av restauranten) så hvor glad jeg ble for å få is, ikke sorbet eller frossen saft, men iskrem, og at på til en som smakte sjokolade! Om Lars ikke så det så har han fått det med seg i ettertid for jeg har snakket mye om den desserten for å si det sånn. Og for et par uker siden gikk han altså hen og kjøpte oss en ismaskin. En skikkelig en. Nå lager han deilig iskrem som om han aldri skulle gjort annet, og jeg tenker at jeg er verdens heldigste. Hittil har han tryllet fram sjokolade, karamell, pistasj og bringebær, og jeg finner anledninger rett som det er. Men kjære Diplom is, på vegne av alle laktoseintolerante som ikke har tilsvarende min engel av en kjæreste; lag nå en iskrem uten melk, eller slutt i det minste å ha melk i sorbetene dere lager.

Lina

English recap
I'm lactose intolerant and can't eat dairy, and had started to think I had to live my life sans ice cream since I can't seem to find any alternatives in stores here in Norway. But while on holiday we had made a reservation at a nice restaurant where I had given notice about my lactose intolerance. When we were seated our waiter leaned in and whispered that they had made ready a few different flavors of ice cream in case we wanted dessert so I shouldn't be discouraged by the lack of lactose free alternatives on the menu. I was so excited I almost wanted to order dessert first, and when I finally got the ice cream it was so good! Real ice cream, not sorbet, but creamy, chocolatey, delicious ice cream. Of course I have been talking about this dessert a lot, a little sad it's so far away, but a few weeks ago my boyfriend went and bought us an ice cream maker and has been making all sorts of delicious flavored ice cream. That's true love!

12 kommentarer:

  1. Kult bilde! Så bra at du også endelig kan nyte is. Snill han kjæresten din

    Klem
    Lottemora

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja e han ikke snill? Tusen takk for koselig kommentar, håpe helga di har vært fin :) Æ e som vanlig seeeint ute med å svare, men bedre seint enn aldri ;) Klem, L

      Slett
  2. Så fin og enkel komposisjon i bildet, likte det kjempegodt! Jeg har de samme bordbrikkene i respatex, faktisk. Kule og praktiske. Godt at du har fått deg ismaskin og har så snill kjæreste så går du høsten i møte med mange gode isøyeblikk. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk! Jeg liker å leke litt med ulike uttrykk og dette var sånn det ble nå :) Er dine fra olaogkari.no også? Jeg ble så lei meg da jeg hørte at de kanskje ikke skal lage flere for jeg liker dem skikkelig godt!

      Slett
  3. Nydelig vakkert og minimalt...
    Vakker komposisjon.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk, det syns jeg er hyggelig å høre. Jeg liker å leke litt med uttrykket og gjøre litt ulike ting, og det er gøy å få god tilbakemelding :)

      Slett
  4. Koselig brev! Jeg håper på at du ble hørt :)

    Is klem
    Vicky

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, det håper jeg også! Selv om nå har jeg jo ismaskin da ;) Klem

      Slett
  5. Digga komposisjonen i bildet ditt! Virkelig inspirerende fotografering!
    Heier på deg og på laktosefri is!

    Mvh
    Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk for det, det varmer virkelig! Jeg driver jo og leker og lærer meg dette og det er så hyggelig å få gode tilbakemeldinger, det motiverer!

      Slett
  6. Svar
    1. Tusen mange takk Manuela, det gjør virkelig godt!

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...