onsdag 4. september 2013

DIY retrokamera iphonecase GIVEAWAY (avsluttet)


De aller første bloggerne jeg begynte å følge for mange år siden er fantastiske flinke hekle- og strikkedamer som har gitt meg mye å henge fingrene i. Jeg er ikke på langt nær så flink altså, men i all beskjedenhet har jeg tidligere delt den superenkle 17.mai-rosetten jeg laga. Nå har jeg altså fått til en oppskrift på et morsomt etui til iphonen min som jeg også vil dele med dere. Oppskrifta er veldig lavterskel, så dette kan alle få til. Etuiet passer til både iphone 4 og 5. Den vil forresten sikkert også passe til andre telefoner I noenlunde lik størrelse, men det har jeg ikke prøvd. 

Du trenger:
Gjestal bomull sport
Heklenål 3,5

Sånn gjør du:
Legg opp 25 luftmasker
Hekle fastmasker i 8 runder med ønsket kontrastfarge (her jukser jeg litt og bytter farge der jeg har tenkt til å feste "linsa" sånn at byttet ikke vises)
Hekle fastmasker i 18 runder med bunnfargen

Vreng og hekle sammen i bunnen

Lag en magic ring med 6 luftmasker i bunnfargen
Øk i hver luftmaske (ved å hekle to fastmasker i hver) så du får 12 masker
Øk i annenhver fastmaske avslutt runden med å hekle 6 fastmasker med hvit tråd
Øk hver tredje fastmaske, bytt til kontrastfargen
Øk i hver fjerde fastmaske, avslutt når du er ferdig med runden.

Så gjenstår det kjedeligste; fest tråder og sy "linsa" fast i posen.
FÆRDIH!


Jeg syns det er så gøy at stadig flere vil følge med her på bloggen min, så for å feire alle dere fine folk lodder jeg ut to av disse telefonetuiene. Vinnerne kan velge mellom rosa, lilla og blå kontrastfarge som vist på bildet. For å være med i trekningen MÅ du legge igjen kommentar på dette innlegget (1 lodd). Man kan øke vinnersjangsene sine ved i tillegg å følge meg på instagram og dele bildet jeg har lagt ut der med #herskalvibyggeogbo (1 lodd). Har du egen blogg kan du ta ytterligere ett lodd ved å lenke til dette innlegget på bloggen din (1 lodd). Her er det altså mulighet for totalt 3 lodd. Husk å skrive i kommentaren hvor mange lodd du tar. Jeg trekker vinnerne 15. septemer og ønsker alle lykke til og tusen takk for at dere er innom. Dere gjør meg så glad!

Lina (@omgdeterlina) 

Oppskrifta er gratis, og du må gjerne dele den med andre, men da setter jeg pris på at du linker tilbake til bloggen min.

11 kommentarer:

  1. Så søte! Sånn vil jeg ha... kan desverre ikke hekle ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hekling er faktisk veldig enkelt, jeg lærte meg det på youtube ;) Men det er jo hyggelig at du vil delta i giveawayen min også da!

      Slett
  2. De var super søte! 1 lodd på meg.
    Gina

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig Gina! Det er notert, lykke til!

      Slett
  3. Ååh, de var fine! Yes please

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Du er med i trekninga, lykke til!

      Slett
  4. Jeg vil gjerne vinne den med blå farge på! Ett lodd og ti kryssede fingre på meg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig! Lurer på om dette er for lett å lage til å ha giveaway på siden det ikke er så mange interesserte (enda i hvert fall), men desto større sjangs for dere som deltar! Lykke til :)
      L

      Slett
  5. Lilla, Lina! Lilla!!
    Disse var jo utrolig stilige! Tante Anne ønsker seg sånn ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja både du og æ e jo så glad i lilla ;) Lykke til i trekninga! :)
      L

      Slett
  6. Siden det ikke var så stor interesse for denne lille saken har jeg bestemt meg for at alle dere som meldte dere på i mini-giveawayen min vinner! Jeg setter så stor pris på alle kommentarer og gode ord jeg får. Send meg adressen og ønsket farge på omgdeterlina@gmail.com så sender jeg avgårde fortløpende :)
    Takk for at dere ville være med!
    Lina

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...